Eesti Kunstiakadeemia teatmik 2018/2019
Karl Uibo
Trükis, 148 × 210mm, 96lk
Igal aastal jagab Eesti Kunstiakadeemia oma uutele sisseastunutele teatmik–märkmikke, mis on praktiline informeeriv märkmik ning ühtlasi kingitus. Oma projektis uurisin varasemalt loodud EKA teatmikke ning nende kontseptsioone. Lisaks juurdlesin märkmiku vajalikkuse ja efektiivsuse üle tehnoloogia– ja nutiajastul. Lõpptulemuseks sündis teatmik, mille peamine eesmärk on võimaldada loovatel tudengitele pigem kavandada ja visandada, kui toimida range ajaplaneerijana, kuna viimase võimalus ja kasutus on meil enamasti arvutites ja telefonides.
Juhendajad: Moonika Maidre, Jaan Evart
Tänud: Solveig Jahnke, Maarika Solovjov
Estonian Academy of Arts Acedemic Planner 2018/2019
Karl Uibo
Printwork, 148 × 210mm, 96pp.
Every year Estonian Academy of Arts provides its freshmen with newly designed academic planners, which is both a welcoming gift and source of information. In my project I studied the previous academic planners and their concepts. Additionally, I thought deeply about its usage and effectiveness during these technological times. The outcome is an academic planner with a goal to work as a sketchbook for creative students and is less of a time–planner because the latter task is solved by our phones and computers.
Supervisors: Moonika Maidre, Jaan Evart
Thank you: Solveig Jahnke, Maarika Solovjov
Kultuuritõkestamine - kuidas teha kriitikat?
Allan Aug
Trükis, stsenaarium
Delicata incorrupte pri an, in libris quaeque interpretaris sea. “Sisuliselt kõike, mis hõlmab endas kunsti, meediat, paroodiat ja autsaideri seisukohta, võib pidada culture jamming uks ehk eesti keeles tinglikult nimetades kultuuritõkestamiseks”—Mark Dery. Veelgi enam kitsendades võib näha selles kritiseerimisviisis lugude jutustamist ning läbi selle mingi kindla narratiivi, igapäevase normi ümberlükkamist või kahtluse alla seadmist. Lõputöös uurisin põhjalikult, kuidas teha kriitikat ning jutustada lugusid. Selle tulemusena valmis ülevaatlik essee kultuuritõkestamisest ning stsenaarium, mis käsitleb nii antud teemat kui ka metafoorilisel tasandil üldist lõputööprotsessi ja hirmu tuleviku ees.
Juhendajad: Ranno Ait, Mikk Heinsoo
Tänud: Sandra Nuut
Culture Jamming – How to Criticise?
Allan Aug
Booklet, screenplay
Delicata incorrupte pri an, in libris quaeque interpretaris sea. “Basically everything that includes art, media, parody and outsider stance could be called culture jamming.”—Mark Dery. Narrowing the term down even more, we could see critique as a form of story telling that refutes or questions certain narratives or everyday normatives. In my graduation project I thoroughly researched the different ways of how to criticize. As a result I wrote an essay and a screenplay that address the topic at hand and acts as a metaphor, describing my graduation project’s overall process and fear about my future.
Supervisors: Ranno Ait, Mikk Heinsoo
Thank you: Sandra Nuut
Eesti Kunstiakadeemia graafilise disaini osakonna lõputööde näituse "GD18 SHOW" visuaalne identiteet
Allan Aug, Vello Lutter
A1 plakat, booklet, veebileht, sotsiaalmeedia
Võib tekkida küsimus - milleks ja kellele on üldse graafilise disaini lõputööde näitust vaja? Meie hinnangul on selleks lõpetajad ise, ja mis saaks olla veelgi olulisem, kui asetada justnimelt nemad tähelepanu keskpunkti. Lõputööde näitus on küll koolitee suurejooneline kulminatsioon, kuid sellegipoolest kõigest väike samm üldisema tuleviku suunas. Vaatamata sellele ei tasu seda sammu alahinnata, sest kusagilt saab alguse meie kõigi tähelend. Palun, saage tuttavaks…
Juhendajad: Ranno Ait, Mikk Heinsoo, Kert Viiart
Tänud: Sandra Nuut
Visual identity for Estonian Academy of Arts Graphic Design Graduation Show "GD18 SHOW"
Allan Aug, Vello Lutter
A1 poster, booklet, website, socialmedia
Some may ask - why and for whom do we need to create a graphic design graduation exhibition? In our opinion it’s for the graduates themselves, and what could be more important than focusing on them. Graduation exhibition is a grandiose culmination, nonetheless it’s just a small step towards our overall future. Despite this we shouldn’t underestimate this step because everyone’s starlight begins from somewhere. Please, get acquainted with…
Supervisors: Ranno Ait, Mikk Heinsoo, Kert Viiart
Thank you: Sandra Nuut
Lauamäng “ALU”
Kermo Aruoja, Oskar Mihhailov
Taktiilne lauamäng
ALU on ruudistikupõhine abstraktne strateegiamäng kahele mängijale, mille eesmärgiks on kontrollida mängulaual vastasest suuremat territooriumit, kasutades selleks erinevaid võimalikke tegevusi. Lauamäng on loodud võimalikult laiale mängijaskonnale, olles iseseisvalt mängitav ning õpitav ka näiteks sügava nägemispuude või motoorsete häiretega inimestel. Projekti eesmärk on pakkuda erivajadustega kasutajatele võimalust tunda end tervete kaaslaste hulgas võrdsena, osaledes koos nendega iseseisvalt samas tegevuses. Loodud mängulaud on täielikult taktiilne ning nupud stabiilsed, et mängukogemus oleks mugav. Mängu reeglid on lihtsasti mõistetavad, kuid siiski piisavalt huvitavad, et mäng oleks etteaimamatu ning kaasahaarav. Lauamänguga kaasnev kujunduslik ning sisuline pool on inspireeritud põhjamaade mütoloogiast ning religioonist, mille põhjal on lauamängule kirjutatud fiktiivne lugu. Kujunduses on kasutatud vanema futharki ruunikirja ning asjakohast sümboolikat.
Juhendajad: Daniel Kotsjuba, Brit Pavelson
Tänud: Mari Bucht, Põhja-Eesti Pimedate Ühing, Joosep Noorväli
Board game “ALU”
Kermo Aruoja, Oskar Mihhailov
Tactile board game
ALU is a grid based abstract strategic board game for two players. The aim of the game is to control a larger territory on the board than your enemy, using different possible activities to do so. The board game is designed to be playable by as many people as possible, being independently playable and learnable by people with severe vision impairment or motoric disabilities. The aim of this project is to offer people with special needs an opportunity to feel equal among their healthy companions. The game board is fully tactile and the pieces are stable for the best possible playing experience. Rules of the game are easily comprehensible, but still interesting enough for the game to be unpredictable and engaging. The theme and visual elements of the project are inspired by old Norse mythology and religion, based on which a fictive backstory for the game has been written. The story and the theme are shown in the design by using the Elder Futhark runic writing system and relevant symbols.
Supervisors: Daniel Kotsjuba, Brit Pavelson
Thank you: Mari Bucht, Põhja-Eesti Pimedate Ühing, Joosep Noorväli
Kontrollitud juhuslik
Joosep Noorväli
Font interaktiivses programmis
Alguses olid tähed. Siis pidin astuma ajas tagasi, et näha, mis oli enne. Nähtust sai võetud see, mis oli ilmne. Andmed ei ole lõplikud ega täielikud, seega see on ainult etapp. Etapp ajas. Faas eksistentsis. Selliselt ei ole ka need tähekujud, mida me täna kasutame, veel lõplikud. Nad on laminaarses voolus isegi kui meie piiratud vaatenurgast paistab, et liikumine on tegelikult tormine. See on vale arusaam, sest kõik mida me teeme kui me saame täielikult asjadest aru, on ühesuunaline ja sirgjooneline. Paratamatus. Seega me liigume edasi ja tegelikult näeme asju, mis on juba olemas enne kui me kohale jõuame. Et näha asju, mis on juba olemas, on aru saada. Liigu edasi ja pane tähele.
Juhendaja: Ranno Ait
Tänud: Aimur Takk, Andree Paat, Ivar Sakk, Johan Kallas
Controlled Random
Joosep Noorväli
Font in an interactive program
First there were letters. Then I needed to step back in time to see what was before. Seen that, the things most obvious were chosen. Data isn’t final nor complete, so it is just a stage. A stage in time. A phase of existence. As such, the letterforms we all use today are also not final. They are in a laminar flow, although through our limited perspective it might seem that the dynamics are turbulent instead. This is a false premise, as anything we do, if we have absolute understanding of things, is unidirectional and straightforward. The inevitable. So we go forward and actually see things already in place before we even arrive. To see things that are already there, is to understand. Step forward and take notice.
Supervisor: Ranno Ait
Thank you: Aimur Takk, Andree Paat, Ivar Sakk, Johan Kallas
Exquisite Corpse
Anastassia Tšepaikina
Videomäng, RPG Maker MV
Exquisite Corpse on kontseptuaalne mäng, mida saab mängida 210 erinevas kombinatsioonis vastavalt mängimise järjekorrale. Mängus peituvad mitmesugused mini-mängud, stiilieksperimendid, virtuaalne galerii, originaalsed luuletused ja muusika, millest mõned on loodud programmiga ja teised käsitsi kirjutatud. Mängu kaheksa erinevat maailma mõjutavad vahel vähemal ja vahel suuremal määral teisi mängus esinevaid maailmaid. Keskmine mängimise aeg on 5 minutit.
Juhendajad: Daniel Kotsjuba, Rene Rebane
Tänud: Sandra Nuut
Exquisite Corpse
Anastassia Tšepaikina
Videogame, RPG MAKER MV
Exquisite Corpse is a conceptual game that you can play in 210 different combinations depending on the order you play in. It features a variety of mini-games, style experiments, a virtual gallery, multiple poems and music, some procedurally generated by machines, some written by hand. Eight worlds featured in this experiment impact one another in various ways, changing the levels completely or only slightly. The average playtime is around 5 minutes.
Supervisors: Daniel Kotsjuba, Rene Rebane
Thank you: Sandra Nuut
Minad
Anselm Oja
2 videot, mõlemad 06:30
Miks kaldume looma idealiseeritud kuvandit endast – oli algküsimus, millest kasvasid välja karakterid, keda käsitlen oma projektis. “Minad” on eksperimentaalne persoona kehastus ja presenteerimise projekt, mis käsitleb eri minasid inimeses. Kehastame päevast päeva eri rolle. Ühe jaoks oleme laps, teise jaoks õpetaja, kolmanda jaoks armuke. Kõigil meie eri nägudel on oma spetsiifika, mis saab üheks nende kandjas. “Minad” sisaldab kahte videot, mis kumbki võtab kokku eraldi persoona ning kuvab nendest pildi.
Juhendaja: Norman Orro
Tänud: Nathan Tulve, Hugo Henri Guthan, Eva Rank, Hendrik Nirk
Selves
Anselm Oja
2 videos, both 06:30
Why do we tend to create an idealized image of ourselves – was the question I started with when creating my characters. “Selves” is an experimental persona embodiment and presentation project that deals with selves in a person. We embody different roles every day. Is it a child, a teacher or a lover - all our faces have their own specifics and come together within their holder. “Selves” is presented in two videos, each summing up a different persona by presenting an image of them.
Supervisor: Norman Orro
Thank you: Nathan Tulve, Hugo Henri Guthan, Eva Rank, Hendrik Nirk
GD18 SHOW näituse kujundus
Elis Kitt, Anselm Oja
Puitmööbel
Stuudioruum Estonia pst. 7 hoone neljandal korrusel oli üks vähestest ruumidest, kus meie kursus kokku sai ja koos aega veetis. See oli ainus ruum, mis meid kõiki sidus. Stuudioruum tähistas lisaks koosolemisele ka töö tegemise keskkonda. Lõputöö projektidega keskendumise kõrgpunkti ehk “soonele” saamist annab näituse ruumis edasi laudade konstruktisoon, mis liigub lookleva jadana läbi galerii. Näituse ruumikujunduse konstruktsioonide ehituses taaskasutasime stuudios aastate jooksul kasutatud mööblit toormaterjalina. Näitusel toetab teoseid erinevatel kõrgustel lauatasandid vastavalt tudengi tööformaadile.
Juhendaja: Sandra Nuut
Tänud: Mikk Heinsoo, Ranno Ait
GD18 SHOW exhibition design
Elis Kitt, Anselm Oja
Wooden furniture
The studio room at Estonia pst 7 was one of the few places, where our class spent time together. It was the only room at EKA that binded us. The studio is a workplace as well as a place for hanging out. The “flow” of work in our exhibition design is presented as a winding construction. The exhibition furniture is built out of the materials found in the studio, and the surfaces with scratches and marks reflect our past. The construction of the table at the gallery has different heights, according to the medium of the work.
Supervisor: Sandra Nuut
Thank you: Mikk Heinsoo, Ranno Ait
East-Funk
Väino Õun
Kirjatüüp, trükis
Kirjatüübi loomise eesmärgiks oli luua font, millega on võimalik digitaalselt töötada. Lähteülesandeks oli ühendada kalligraafiline eripära, 70-80ndate vinüülplaadi esteetika, lisada sellele teatud võõrapärasus ja omapära, andes sellega edasi isiklikke eelistusi. Lisaks oli huvi mängida ka tähekujudega, kuid mitte üleliia, kuna olulisimaks kriteeriumiks oli valmiva kirja piisav loetavus. Lisaväärtusena oli kirjatüübi loomine heaks võimaluseks valmistada toode konkreetse “specimen’iga”, mida varem pole õnnestunud teha aja või väljaarendamise huvi puudumise tõttu. Eesmärk oli töötada tähevormi ja struktuuriga võimalikult põhjalikult, et avastada ja õppida juurde uut spetsiifikat, esteetilisi nüansse, stilistilisi eripärasid ja digitaaltehnilisi aspekte, mis kaasnevad kirjatüübi loomisega. Samuti kaasnes projektiga käeliste oskuste ja kalligraafilise tunnetuse arendamine tänasel digitaalajastul. Sõnaga “east” soovin välja tuua kirjatüübi idamaisuse (inspiratsiooni saades araabia, india jne stiilidest); sõnaga “funk” väljendan kerget mängulisust ja rütmi (sümbolite omavaheline süstematiseeritus ja üleüldine terviklikkus).
Juhendaja: Jaan Evart
Tänud: Ivar Sakk, Kristjan Jagomägi, Anton Koovit, Mart Anderson
East-Funk
Väino Õun
Typeface, booklet
My mission to design a new type was about creating a font that could be worked with digitally. Secondly, gathering together calligraphic touch, 70’-80’s vinyl music cover aestetics, was my personal preference at this moment. Also, I wanted to borrow something from abroad, from another culture to give it an interesting look. I was also excited about discovering the play of letter shapes, but enough to preserve them readable. The goal was to create a product “specimen” with enough or basic amount of glyphs - work that I have never done before completely for different reasons (lack of interest in one style, time factors, etc…). The goal was to work with letter form and structure to its roots and discovering factors, aestetical issues, stylistics and digital-technical aspects that are related to type design. Of course there was also my will to use my hand and draw a lot, which is kind of unique in today’s digital age. With the word “east” I want to express its foreign look (inspired by arabian and indian styles etc…). Word “funk” means “slightly playing” and a rhythm (system of the glyphs and unity of the typeface).
Supervisor: Jaan Evart
Thank you: Ivar Sakk, Kristjan Jagomägi, Anton Koovit, Mart Anderson
BRNO GUIDE
Vello Lutter, Matthias Väärsi
Raamat, 100×160 mm, 288 lk
BRNO GUIDE sai alguse meie isiklikust kogemusest linnas, millest me ei olnud varem kuulnudki - Brno, Tšehhi Vabariik. Sealne rutiinselt toimuv Brno graafilise disaini biennaal ja linnamelu olid värskendav sõõm inspiratsiooni. Me ei olnud ainsad, keda Brno on puudutanud, alates 1998. aastast on alati olnud Brno biennaalil esindatud Eesti graafilise disaini delegatsioon ning kõigil on linnaga oma suhe. Meie eesmärk oli luua reisijuht, mis kajastaks Eesti graafilise disaini reise Brno biennaalil viimasel 20 aastal ja mis ühtlasi julgustaks inimesi avastama ning kogema linna teisiti kui mõni harilik reisijuht mõnes suvalises ajalehekioskis.
Juhendajad: Indrek Sirkel, Jaan Evart, Kert Viiart
Tänud: Agnes Ratas, Aimur Takk, Alari Orav, Anastassia Tšepaikina, Andree Paat, Andres Rõhu, Anton Koovit, Benjamin Martin Lutter, Carl-Robert Kagge, Eleonora Šljanda, Elis Kitt, Frank Abner, Indrek Sirkel, Ivar Sakk, Jaan Evart, Janne Luigla, Joosep Maripuu, Kaarel Kala, Kaija-Liisa Kuulmaa, Kaspar Kuldkepp, Kerli Virk, Kert Viiart, Kristjan Mändmaa, Lauri Tõnisson, Liisi Lasn, Lucie Ingrova, Maren Poel, Maria Muuk, Maria Teng, Marko Kekishev, Martin Rünk, Martina Gofman, Mikk Heinsoo, Mirjam Reili, Moonika Maidre, Norman Orro, Ott Kagovere, Ott Metusala, Piia Ruber, Pärtel Eelmere, Ranno Ait, Risto Kalmre, Tanel Kärp, Tõnu Kaalep, Uku-Kristjan Küttis, Väino Õun
BRNO GUIDE
Vello Lutter, Matthias Väärsi
Book, 100×160 mm, 288 pp
BRNO GUIDE is based on our personal experiences in a city about which we had not heard before. Brno graphic design biennale and the city life were a breath of fresh air and inspiration. We were not the only ones influenced by Brno. Since 1998 there has always been a delegation of Estonian graphic designers at the Brno biennale, and everyone has their own relationship with the city. Our goal was to create a travel guide that would reflect the trips of Estonian graphic designers to the Brno biennale in the last 20 years and would also encourage people to discover and experience the city differently from any regular travel guide that You could find on any random newsstand.
Supervisors: Indrek Sirkel, Jaan Evart, Kert Viiart
Thank you: Agnes Ratas, Aimur Takk, Alari Orav, Anastassia Tšepaikina, Andree Paat, Andres Rõhu, Anton Koovit, Benjamin Martin Lutter, Carl-Robert Kagge, Eleonora Šljanda, Elis Kitt, Frank Abner, Indrek Sirkel, Ivar Sakk, Jaan Evart, Janne Luigla, Joosep Maripuu, Kaarel Kala, Kaija-Liisa Kuulmaa, Kaspar Kuldkepp, Kerli Virk, Kert Viiart, Kristjan Mändmaa, Lauri Tõnisson, Liisi Lasn, Lucie Ingrova, Maren Poel, Maria Muuk, Maria Teng, Marko Kekishev, Martin Rünk, Martina Gofman, Mikk Heinsoo, Mirjam Reili, Moonika Maidre, Norman Orro, Ott Kagovere, Ott Metusala, Piia Ruber, Pärtel Eelmere, Ranno Ait, Risto Kalmre, Tanel Kärp, Tõnu Kaalep, Uku-Kristjan Küttis, Väino Õun
Eesti Kunstiakadeemia graafilise disaini osakonna lõputööde näituse "GD18 SHOW" visuaalne identiteet
Allan Aug, Vello Lutter
A1 plakat, booklet, veebileht, sotsiaalmeedia
Võib tekkida küsimus - milleks ja kellele on üldse graafilise disaini lõputööde näitust vaja? Meie hinnangul on selleks lõpetajad ise, ja mis saaks olla veelgi olulisem, kui asetada justnimelt nemad tähelepanu keskpunkti. Lõputööde näitus on küll koolitee suurejooneline kulminatsioon, kuid sellegipoolest kõigest väike samm üldisema tuleviku suunas. Vaatamata sellele ei tasu seda sammu alahinnata, sest kusagilt saab alguse meie kõigi tähelend. Palun, saage tuttavaks…
Juhendajad: Ranno Ait, Mikk Heinsoo, Kert Viiart
Tänud: Sandra Nuut
Visual identity for Estonian Academy of Arts Graphic Design Graduation Show "GD18 SHOW"
Allan Aug, Vello Lutter
A1 poster, booklet, website, socialmedia
Some may ask - why and for whom do we need to create a graphic design graduation exhibition? In our opinion it’s for the graduates themselves, and what could be more important than focusing on them. Graduation exhibition is a grandiose culmination, nonetheless it’s just a small step towards our overall future. Despite this we shouldn’t underestimate this step because everyone’s starlight begins from somewhere. Please, get acquainted with…
Supervisors: Ranno Ait, Mikk Heinsoo, Kert Viiart
Thank you: Sandra Nuut
BRNO GUIDE
Vello Lutter, Matthias Väärsi
Raamat, 100 x 160 mm, 288 lk
BRNO GUIDE sai alguse meie isiklikust kogemusest linnas, millest me ei olnud varem kuulnudki - Brno, Tšehhi Vabariik. Sealne rutiinselt toimuv Brno graafilise disaini bienaal ja linnamelu olid värskendav sõõm inspiratsiooni. Me ei olnud ainsad, keda Brno on puudutanud, alates 1998. aastast on alati olnud Brno binelaalil esindatud Eesti graafilise disaini delegatsioon ning neil kõigil on linnaga oma suhe. Meie eesmärk oli luua reisijuht, mis kajastaks Eesti graafilise disaini käimisi Brno bienaalil viimasel 20 aastal ja mis ühtlasi julgustaks inimesi avastama ning kogema linna teisiti kui mõni harilik reisijuht mõnes suvalises ajalehekioskis.
Juhendajad: Indrek Sirkel, Jaan Evart, Kert Viiart
Tänud: Agnes Ratas, Aimur Takk, Alari Orav, Anastassia Tšepaikina, Andree Paat, Andres Rõhu, Anton Koovit, Benjamin Martin Lutter, Carl-Robert Kagge, Eleonora Šljanda, Elis Kitt, Frank Abner, Indrek Sirkel, Ivar Sakk, Jaan Evart, Janne Luigla, Joosep Maripuu, Kaarel Kala, Kaija-Liisa Kuulmaa, Kaspar Kuldkepp, Kerli Virk, Kert Viiart, Kristjan Mändmaa, Lauri Tõnisson, Liisi Lasn, Lucie Ingrova, Maren Poel, Maria Muuk, Maria Teng, Marko Kekishev, Martin Rünk, Martina Gofman, Mikk Heinsoo, Mirjam Reili, Moonika Maidre, Norman Orro, Ott Kagovere, Ott Metusala, Piia Ruber, Pärtel Eelmere, Ranno Ait, Risto Kalmre, Tanel Kärp, Tõnu Kaalep, Uku-Kristjan Küttis, Väino Õun
BRNO GUIDE
Vello Lutter, Matthias Väärsi
Book, 100 x 160 mm, 288 pages
BRNO GUIDE was created because of our personal experience in a city that we had not heard before - Brno, Czech Republic. Brno graphic design biennale and city life were a breath of fresh air and inspirational. We were not the only ones influenced by Brno, since 1998 there has always been a delegation of Estonian graphic designers at the Brno biennale, and they all have their own relationship with the city. Our goal was to create a travel guide that would reflect Estonian graphic designers trips to Brno biennale in the last 20 years and that would also encourage people to discover and experience the city differently from any regular travel guide that You could find in any random newsstand.
Supervisors: Indrek Sirkel, Jaan Evart, Kert Viiart
Thank you: Agnes Ratas, Aimur Takk, Alari Orav, Anastassia Tšepaikina, Andree Paat, Andres Rõhu, Anton Koovit, Benjamin Martin Lutter, Carl-Robert Kagge, Eleonora Šljanda, Elis Kitt, Frank Abner, Indrek Sirkel, Ivar Sakk, Jaan Evart, Janne Luigla, Joosep Maripuu, Kaarel Kala, Kaija-Liisa Kuulmaa, Kaspar Kuldkepp, Kerli Virk, Kert Viiart, Kristjan Mändmaa, Lauri Tõnisson, Liisi Lasn, Lucie Ingrova, Maren Poel, Maria Muuk, Maria Teng, Marko Kekishev, Martin Rünk, Martina Gofman, Mikk Heinsoo, Mirjam Reili, Moonika Maidre, Norman Orro, Ott Kagovere, Ott Metusala, Piia Ruber, Pärtel Eelmere, Ranno Ait, Risto Kalmre, Tanel Kärp, Tõnu Kaalep, Uku-Kristjan Küttis, Väino Õun
EKA avatud uste ja sisseastumiskampaania visuaalne identiteet
Matthias Väärsi, Eva Rank
Plakatid, videod, (veebi)bännerid, maja märgistus, reklaam
Avatud uste kampaania inspiratsioon tuli EKA kolimisest uude majja. Üleminek vanast uude, ühtaegu avaldumas katsetused vana maja seintelt ja uue maja puutumatus. Kilega kaetud aknad uue maja ehitusplatsil mõjusid metafoorina iseloomustamaks EKAt kui kaasaegset kunstiülikooli. Kaetud nagu sisseastujatele paistev EKA. Kile, mille sisse on pakitud uus ja kriimustamata. Kile ära tõmbamine kui sümbol peatsest valmimisest. Sisseastumise puhul tundsime, et avatud uste päevaga sai kile ära tõmmatud ja liikusime edasi järgmise sammuni maja valmimisel - korda sättimine ja tulede süütamine. Kampaaniate jaoks valmisid plakatid koolidesse ja linnaruumi ning videod (sotsiaal)meedias kasutamiseks.
Juhendajad: Kerli Virk, Mikk Heinsoo (Stuudio Stuudio)
Tänud: Maarja Pabut, Mart Vainre, Maris Meister, Vello Lutter, Patrick Zavadskis, Aimur Takk, Kristjan Erala, Mai Bauvald, Diandra Rebase, Martina Gofman, Elis Kitt
Visual identity for Open Days and Admissions campaign at EKA
Matthias Väärsi, Eva Rank
Posters, videos, (web)banners, house indication, advertisement
The inspiration for the open doors campaign came from moving EKA to a new home. The transition from the old to the new, featuring experiments from the old school walls and cleanliness of the new house at the same time. The film-covered windows from the building site of the new house served as a metaphor for characterizing EKA as a contemporary art university. A protective film through which one could peek into the schoolhouse, but still not quite clearly. A film that covers the new and unscratched. Pulling the film off acts as a symbol of the imminent completion. As for the admissions the film had now been pulled off, we moved on to the next phase in building a house - cleaning it up and turning on the lights. For the campaigns we made posters for schools and the public space and videos for (social) media.
Supervisors: Kerli Virk, Mikk Heinsoo (Stuudio Stuudio)
Thank you: Maarja Pabut, Mart Vainre, Maris Meister, Vello Lutter, Patrick Zavadskis, Aimur Takk, Kristjan Erala, Mai Bauvald, Diandra Rebase, Martina Gofman, Elis Kitt
The After School Poetry Club: Bedtime Express
Eva Rank
Heliõhtud, podcast, video
“Bedtime Express on rongisõit kuulaja sisemaailma. Dialoog minu ja publiku, teadvuse ja alateadvuse vahel. Mina räägin üht; kuidas Sina seda mõistad, on ainult Sinu teada.” Fantaasiarännak Bedtime Express oli The After School Poetry Clubi juhendatud heliõhtu. Et kuulajad ühtmoodi vastuvõtlikud ja ärksad oleksid, leidis õhtu aset publikule tundmatus asukohas. Enne ruumi sisenemist kaeti osalejate silmad sidemega, et ruumi- ja helikogemus saaks tekkida nende endi kujutluse kaudu. Tookordne ebahariliku luule õhtu keskendus luuletusele kui mixtape’ile. Osalejatele mängiti minu poolt valitud muusikat ja muid helisid. Püüdsin suunata kuulajaid reisile ärkveloleku ja une piiril, jutustades neile lugu, kuid jättes ka alles vabaduse ise oma loos autoriteks olla.
Juhendaja: Ott Kagovere
The After School Poetry Club: Bedtime Express
Eva Rank
Live events, radio podcast, video
“Bedtime Express is a journey to the inner world of the listener. A dialogue between me and the audience, the consciousness and subconsciousness. I tell you one thing; what You make of it is only known to You.” The fantasy travel Bedtime Express was a guided music event organized by the After School Poetry Club. For everyone to be equally receptive and alert, the evening took place in a location unknown to the audience. Before entering the room, the eyes of the participants were covered with blindfolds, so they could experience room and sound according to their own imagination. This time the evening for unconventional poetry was focused on poetry as mixtape. The participants were listening to music and sounds selected by me. I tried to direct listeners on a journey between being awake and asleep, telling them a story but leaving the listeners freedom to become authors of their tale themselves.
Supervisor: Ott Kagovere
EKA avatud uste ja sisseastumiskampaania visuaalne identiteet
Eva Rank, Matthias Väärsi
Plakatid, videod, (veebi)bännerid, maja märgistus, reklaam
Avatud uste kampaania inspiratsioon tuli EKA kolimisest uude majja. Üleminek vanast uude, ühtaegu avaldumas katsetused vana maja seintelt ja uue maja puutumatus. Kilega kaetud aknad uue maja ehitusplatsil mõjusid metafoorina iseloomustamaks EKAt kui kaasaegset kunstiülikooli. Kaetud nagu sisseastujatele paistev EKA. Kile, mille sisse on pakitud uus ja kriimustamata. Kile ära tõmbamine kui sümbol peatsest valmimisest. Sisseastumise puhul tundsime, et avatud uste päevaga sai kile ära tõmmatud ja liikusime edasi järgmise sammuni maja valmimisel - korda sättimine ja tulede süütamine. Kampaaniate jaoks valmisid plakatid koolidesse ja linnaruumi ning videod (sotsiaal)meedias kasutamiseks.
Juhendajad: Kerli Virk, Mikk Heinsoo (Stuudio Stuudio)
Tänud: Maarja Pabut, Mart Vainre, Maris Meister, Vello Lutter, Patrick Zavadskis, Aimur Takk, Kristjan Erala, Mai Bauvald, Diandra Rebase, Martina Gofman, Elis Kitt
Visual identity for Open Days and Admissions campaign at EKA
Eva Rank, Matthias Väärsi
Posters, videos, (web)banners, house indication, advertisement
The inspiration for the open doors campaign came from moving EKA to a new home. The transition from the old to the new, featuring experiments from the old school walls and cleanliness of the new house at the same time. The film-covered windows from the building site of the new house served as a metaphor for characterizing EKA as a contemporary art university. A protective film through which one could peek into the schoolhouse, but still not quite clearly. A film that covers the new and unscratched. Pulling the film off as a symbol of the imminent completion. As for the admissions the film had now been pulled off, we moved on to the next phase in building a house - cleaning it up and turning on the lights. For the campaigns we made posters for schools and the public space and videos for using in (social) media.
Supervisors: Kerli Virk, Mikk Heinsoo (Stuudio Stuudio)
Thank you: Maarja Pabut, Mart Vainre, Maris Meister, Vello Lutter, Patrick Zavadskis, Aimur Takk, Kristjan Erala, Mai Bauvald, Diandra Rebase, Martina Gofman, Elis Kitt
Eesti Kunstiakadeemia lõputööde festival TASE ‘18 visuaalne identiteet
Martina Gofman, Johanna Ruukholm, Nathan Tulve
A2 postrid, infograafika, brožüür, seljakotid, tšekid, kleepsud, lipp, fassaadibänner, raadio- ja telereklaam, videod, etiketid, sotsiaalmeedia
2018. aasta TASE näitus toimub Lembitu 10, majas, kus asus enne Eesti Kunsitakadeemiat Haigekassa peakontor. Hoones on tunda väga tugevat kontorihõngu, millest inspireerituna sündis TASE ’18 visuaalne identiteet. Näituse oluliseks osaks on tšekiprinterid, mis toimivad omaette interaktiivse installatsioonina. Iga külastaja saab kohapeal endale printida juhuslikkuse alusel tšeki, kus on alati kujutatud üht reproduktsiooni näitusel olevast teosest ning antud teose kabineti number. Tšekiprinteri idee sündis järjekorra printeritest. Tšeki esteetika kandus edasi ka plakatite ning reklaami visuaalile. Olulisel kohal on ka neoonrohelised markeeringud, mis toovad esile olulise informatsiooni nii plakatitel, digitaalsetel bänneritel, infograafikal ning suunajatena näituseruumis.
Juhendajad: Indrek Sirkel, Ranno Ait
Tänud: Timo Toots, Brit Pavelson, Tanel Karindi
Visual identity for Estonian Academy of Arts Graduation Show Festival TASE ‘18
Martina Gofman, Johanna Ruukholm, Nathan Tulve
A2 posters, infographics/signage, brochure, sackpacks, receipts, stickers, flag, facade banner, radio and television advertisement, videos, labels, social media
TASE ‘18 exhibition will take place at Lembitu 10, where the offices of the Health Insurance Fund were located before Estonian Academy of Arts moved in. TASE ‘18 visual identity was inspired by the strong office vibes. In the exhibition, thermal receipt printers play an important role, acting as a stand-alone interactive installation. Each visitor can print receipts on site, which will come out by random. The check always depicts one reproduction of the work presented at the exhibition and the number of the cabinet of this work. The idea of receipt printer was born out of queue ticket printers. The aesthetics of the receipt were carried on to the posters, signage and advertisements. Neon green markings, highlighting important information, also inspired by the office, are used on posters, digital banners, infographics and as directories in the exhibition hall.
Supervisors: Indrek Sirkel, Ranno Ait
Thank you: Timo Toots, Brit Pavelson, Tanel Karindi
Post – Coalesce
Elis Kitt
3 fotot, küsitlused
Mind on alati huvitanud inimeste vajadus kuuluda ja olla aksepteeritud teiste poolt. Kartes jääda üksikuks ning väljaheidetuks, muudame iseennast vastavalt trendidele ja ümbruskonnale. Enda puhul täheldan, et olen sujuvalt muutunud väga sarnaseks teiste EKAs õppivate noortega. Olen omaks võtnud samad käitumistavad, muusikamaitse ning stiili. Tunnen, kuidas olen märkamatult saanud osaks mingist grupist. Ma koostasin kolm persoonat, kes kuuluvad mikrosubkultuuri Post–Coalesce. Põhinedes varjeeruvatele küsitlustele, olen ma defineerinud Post– Coalesce kui kalduvust kuuluda eraldiseisvate gruppi.
Juhendaja: Norman Orro
Tänud: Anna-Grete Konsap, Martina Gofman, Holger Kitt, Vello Lutter, Silvi
Post – Coalesce
Elis Kitt
3 photos, questionnaires
I have always been interested in the need to belong or be accepted by others. From the fear of loneliness we change according to our surroundings and trends. From my personal experience I have seen how I’ve perpetually changed my look and it has become very similar with other students studying at EKA. I now have the same taste in music, style and behavior pattern. I feel how I have obliviously become a part of a certain group. In my project I have generalized and created personas belonging to the freshly coined microscene Post–Coalesce. Based on a variety of questionnaires in my research, I have defined Post-Coalesce as an inclination to the idea of belonging to a group of unbelonging.
Supervisor: Norman Orro
Thank you: Anna-Grete Konsap, Martina Gofman, Holger Kitt, Vello Lutter, Silvi
GD18 SHOW näituse kujundus
Elis Kitt, Anselm Oja
Puitmööbel
Stuudioruum Estonia pst. 7 hoone neljandal korrusel oli üks vähestest ruumidest, kus meie kursus kokku sai ja koos aega veetis. See oli ainus ruum, mis meid kõiki sidus. Stuudioruum tähistas lisaks koosolemisele ka töö tegemise keskkonda. Lõputöö projektidega keskendumise kõrgpunkti ehk “soonele” saamist annab näituse ruumis edasi laudade konstruktisoon, mis liigub lookleva jadana läbi galerii. Näituse ruumikujunduse konstruktsioonide ehituses taaskasutasime stuudios aastate jooksul kasutatud mööblit toormaterjalina. Näitusel toetab teoseid erinevatel kõrgustel lauatasandid vastavalt tudengi tööformaadile.
Juhendaja: Sandra Nuut
Tänud: Mikk Heinsoo, Ranno Ait
GD18 SHOW exhibition design
Elis Kitt, Anselm Oja
Wooden furniture
The studio room at Estonia pst 7 was one of the few places, where our class spent time together. It was the only room at EKA that binded us. The studio is a workplace as well as a place for hanging out. The “flow” of work in our exhibition design is presented as a winding construction. The exhibition furniture is built out of the materials found in the studio, and the surfaces with scratches and marks reflect our past. The construction of the table at the gallery has different heights, according to the medium of the work.
Supervisor: Sandra Nuut
Thank you: Mikk Heinsoo, Ranno Ait
Sa ju tead mind
Kaspar Kuldkepp
Video, 03:49
Esialgne huvi tekkis soovist mõista fotorealismile vastanduva 3D graafika menu. Teema uurimise alustamisel reformuleerus küsimus uncanny valley st, ehk eesti keele tõlgitud õõvaoru termini mõistmiseks ja selle kohta uurimiseks. Üsna pea avastasin visuaalselt tajutava maailma taga tegelikke mõjutusi esile kutsuva hoopis suurema ja kompleksema neuro-universumi, millel on juured hoopis vanemas ajas ja laiemal põhjal, kui algselt oskasin postuleerida. Uurimustööst, Cecile B. Evansi, Katja Novitskova ja teiste kaasaegset 3D visuaalkunsti tegevate kunstnike töödest inspiratsiooni saades lõin video, kus komponeerisin kokku 3D arvutigraafika esteetikat ja kaasaegsest repost, lisamiskultuurist tuttavlikuse teemat lahkava filosoofilise video.
Juhendaja: Kert Viiart
Tänud: Ott Kagovere, Kristina Ketola Bore
You Know Me
Kaspar Kuldkepp
Video, 03:49
Initial interest came from my wish to understand 3D computer graphics that not only do not look photorealistic but often contrast to realism. I started from looking into the phenomena known as uncanny valley. But soon enough I found much larger world behind the visual representation that I didn’t even know to look for in the first place. That had much more to do with the complexities of human brain, and its mechanisms of interpretation. The main inspiration came from the research of uncanny valley and artists Cecile B. Evans, Katja Novitskova and other contemporary 3D visual artists. My project is a video compilation that consists of 3D graphics and contemporary repost and add-on culture aesthetics, that all together dissect the phenomena called uncanny.
Supervisor: Kert Viiart
Thank you: Ott Kagovere, Kristina Ketola Bore
"AttentionBuddy"
Nathan Tulve
Interaktiivne essee
AttentionBuddy on interaktiivne essee tekstipõhisest arukast koduseadmest, kes on loodud selleks, et aidata inimestel juhtida ning mõista enda tähelepanu taga peituvat jõudu. Maailmas, kus tähelepanu on kiiresti muutumas kõige väärtuslikumaks ressursiks ning iga ärimudel suunatud meie tähelepanu kogumisele, ilmub orbiidile peresõbralik abiprogramm eesmärgiga inimkonda hädast välja aidata.
Juhendajad: Norman Orro, Ott Kagovere
Tänud: Kert Kukk, Ranno Ait, Johanna Ruukholm
"AttentionBuddy"
Nathan Tulve
Interactive essay
AttentionBuddy is an interactive essay about a textbased smart home device designed to help people manage and understand the power behind their attention. In a world where human attention is quickly becoming the scarcest commodity and every business model is geared towards extracting this valuable attention from us, a family friendly assistant program arises with a goal to help humanity in the hour of need.
Supervisors: Norman Orro, Ott Kagovere
Thank you: Kert Kukk, Ranno Ait, Johanna Ruukholm
Eesti Kunstiakadeemia lõputööde festival TASE ‘18 visuaalne identiteet
Martina Gofman, Johanna Ruukholm, Nathan Tulve
A2 postrid, infograafika, brožüür, seljakotid, tšekid, kleepsud, lipp, fassaadibänner, raadio- ja telereklaam, videod, etiketid, sotsiaalmeedia
2018. aasta TASE näitus toimub Lembitu 10, majas, kus asus enne Eesti Kunsitakadeemiat Haigekassa peakontor. Hoones on tunda väga tugevat kontorihõngu, millest inspireerituna sündis TASE ’18 visuaalne identiteet. Näituse oluliseks osaks on tšekiprinterid, mis toimivad omaette interaktiivse installatsioonina. Iga külastaja saab kohapeal endale printida juhuslikkuse alusel tšeki, kus on alati kujutatud üht reproduktsiooni näitusel olevast teosest ning antud teose kabineti number. Tšekiprinteri idee sündis järjekorra printeritest. Tšeki esteetika kandus edasi ka plakatite ning reklaami visuaalile. Olulisel kohal on ka neoonrohelised markeeringud, mis toovad esile olulise informatsiooni nii plakatitel, digitaalsetel bänneritel, infograafikal ning suunajatena näituseruumis.
Juhendajad: Indrek Sirkel, Ranno Ait
Tänud: Timo Toots, Brit Pavelson, Tanel Karindi
Visual identity for Estonian Academy of Arts Graduation Show Festival TASE ‘18
Martina Gofman, Johanna Ruukholm, Nathan Tulve
A2 posters, infographics/signage, brochure, sackpacks, receipts, stickers, flag, facade banner, radio and television advertisement, videos, labels, social media
TASE ‘18 exhibition will take place at Lembitu 10, where the offices of the Health Insurance Fund were located before Estonian Academy of Arts moved in. TASE ‘18 visual identity was inspired by the strong office vibes. In the exhibition, thermal receipt printers play an important role, acting as a stand-alone interactive installation. Each visitor can print receipts on site, which will come out by random. The check always depicts one reproduction of the work presented at the exhibition and the number of the cabinet of this work. The idea of receipt printer was born out of queue ticket printers. The aesthetics of the receipt were carried on to the posters, signage and advertisements. Neon green markings, highlighting important information, also inspired by the office, are used on posters, digital banners, infographics and as directories in the exhibition hall.
Supervisors: Indrek Sirkel, Ranno Ait
Thank you: Timo Toots, Brit Pavelson, Tanel Karindi
GD18 SHOW on Eesti Kunstiakadeemia graafilise disaini osakonna lõputööde näitus
Asukoht: EKA Galerii, Vabaduse väljak 6/8
Avamine: 31.05.2018 kell 17:00
Aeg: 01.06.–19.06.2018, T–L 12:00–18:00
GD18 SHOW lähtub ideeliselt kursuse kohtumispaigast, stuudioruumist Estonia pst 7 hoone neljandal korrusel, kus lõpetajad on tööd teinud, õppinud ja aega veetnud viimased kolm aastat. Näitusel taaskasutatakse stuudioruumi iseehitatud ja kokkulaenatud mööblit, millele antakse galeriiruumis uus elu.
GD18 SHOW is Estonian Academy of Arts Graphic Design department’s graduation exhibition
Location: EKA Gallery, Vabaduse väljak 6/8
Opening: 31.05.2018 at 5PM
Open: 01.06.–19.06.2018, Tue–Sat 12:00–18:00
The starting point for the GD18 SHOW is the meeting place stuudioruum at Estonia pst 7, where the students have been working, studying and socializing for the past three years. The exhibition reuses and gives another chance for the self-built and borrowed furniture.
5. juuni, kell 18.00
Lauamängu ALU esitlus
(Kermo Aruoja ja Oskar Mihhailov)
7. juuni, kell 18.00
Raamatu BRNO GUIDE esitlus
(Vello Lutter ja Mathias Väärsi)
8. juuni, kell 18.00
Bedtime Express II
(Eva Rank)
12. juuni, kell 18.00
Arvutimängu Exquisite Corps esitlus
(Anastassia Tšepaikina)
15. juuni, kell 18.00
Sotsiaaleksperimendid ja reiv
(Anselm Oja)
June 5, 6PM
Presentation of the board game ALU
(Kermo Aruoja & Oskar Mihhailov)
June 7, 6PM
Presentation of the book BRNO GUIDE
(Vello Lutter & Mathias Väärsi)
June 8, 6PM
Bedtime Express II
(Eva Rank)
June 12, 6PM
Presentation of the video game Exquisite Corps
(Anastassia Tšepaikina)
June 15, 6PM
Social experiments and rave
(Anselm Oja)